15 Temmuz 2012 Pazar

bebeklerde emzik kullanımı

Canım bebeğim hiç zorlanmadan hatta büyük bir keyif ile emziği kabul etti.emziğini karnı tokken ve ağladığı zamanlarda vermeyi tercih ettim. Bu genellikle alt değiştirirken huzursuzluk yaptığı zamanlara denk geldi. 
Emzik, beslenmenin veya emzirmenin yerini tutmamalı, açken bebeğe emzik verilmemelidir. Bebeğe seçim şansı sunulmalıdır. 
Uyku sırasında emzik bebeğin ağzından düşüyorsa tekrar ağzına sokulmalıdır.Büyüdükçe uyutmakta zorluk çekiyorduk uyku arkadaşı oldu.uykuya daldıktan sonra kendisi çıkarıyordu. 
Emzik temiz tutulmalıdır. Temizlemek için anne-baba asla emziği ağzına sokmamalıdır. Emzik, yaklaşık 2 ayda bir değiştirilmelidir. şimdi emzikler bebeğin ayına göre olduğu için her ay yeniledik.
Herhangi bir yırtılma, bozulma durumu varsa hemen atılmalıdır. 
Bebeğin boynuna asılmamalıdır.Kesinlikle emzik askısı kullanmadık çünkü benim tatlı oğlum sadece uyurken emziğini arıyordu. uyuduktan sonra alıp kaldırıyorduk.
Şekere veya reçele batırılması asla önerilmiyor. Bu uygunsuz kullanım şekli diş çürüklerine yol açar. ayrıca bebeklere şekerli besinler verilmesine karşı olan bir anne olarak kesinlikle şekere batırmadım ayrıca oğlum 1 yaşına girmek üzere ve şekerin tadını bilmiyor şeker yerine meyve yedirmeyi yeğledim.




VEEEE emzikle vedalaşma bizim için hiç de zor olmadı 10. ayında ilk dişlerini çıkaran mink paşa emziği reddetti bende hiç üstelemedim... sorunsuz bir ayrılış oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder