2 Şubat 2012 Perşembe

BEBEKLERDE GAZ SORUNU

Bebeğim çağın doğduğunda çok şanslı anne ve baba olduğumuzu düşünmüştüm. Doğumdan sonra bebeğimi yanıma getirdiler allahım bu kadar akıllı bir bebeği bana verdiğin için şükürler olsun dedim. gece boyunca hiç ağlamadı çağın aras. Eve geldik yine aynı bebek ağlamıyor sadece mızırdıyor altını değiştiriyorum karnını doyuruyorum uyuyor. Rutin bir halde 3 hafta 2 saatte bir uyandı altını değiştirdim karnını doyurdum uyudu. ben her gün şükrediyorum böyle bir çocuğum olduğu için. Başıma geleceklerden habersiz gece 2 saatte bir uyanmaktan şikayet ederken gaz sancılarımız başladı. 
GAZ SORUNU OLAN BEBEKLER 
Karnını doğuruyorum,altını değiştiriyorum ama sürekli ağlıyor susmuyor uykusu var ama uyuyamıyor bacaklarını karnına çekerek ağlıyor. 
kucakta gezdiriyorsun olmuyor bu defa kendinle kavga etmeye başlıyorsun ben nasıl bir anneyim de ufacık bir bebeği ağlatıyorum. iş böyle olunca anne ve babanın stresi artıkça bebek durmadan ağlıyor. tek yapmamız gereken sakin olmak. Ve bir tek çözümü yok bu gazın herşeyi deneyeceğiz bıkmadan usanmadan bu sırada ise anne olarak sabretmeyi öğrenmeye başlayacağız.
Bu konuda tek bir doğru yoktur. Her bebek, kendine özgüdür. Birini rahatlatan yöntem diğerinde hiç işe yaramayabilir. Aşağıda sıralananları deneyebilirsiniz.
  • Yumuşak bir battaniyeye sarma: çok sıkı sarmayın lütfen 
  • Kucaklayıp sarılma: Çağın saatlerce kucağımda uyuyordu 
  • Ninni, şarkı söyleme
  • Müzik dinletme
  • Kucakta veya beşikte sallama
  • Karnına ılık yağ ile masaj yapma çok işe yarayan bir yöntem 
  • Karnına ılık havlu koyma
  • Ilık bir banyo yaptırma
  • Bebek arabasında ileri geri gezdirme
  • Kendi arabanıza bindirip gezdirme 
  • Emzik verme 
  • bu yöntemlerin hepsini bir arada yaparsak daha etkili. şöyle olmamalı kucağımda sallıyorum susmuyor susmaz birazcık şarkı mırıldanın. banyo yaptırın ama arkasından masaj yapmayı unutmayın bazen yetmez pes etmeyin battaniyeye hafifçe sarıp kucakta hafif hafif sallayın hızlı sallamayın lütfen yetmiyor siz bitmiş bir durumdasınız ama hala susmuyor ninni söyleyin. 
    Bu yöntemler işe yaramıyor derseniz bebeğin üzerine kıyafetlerini giydirin çünkü dışarı gidiyoruz arabaya binelim motoru çalıştıralım bebeğiniz sustu mu evet susarlar motor sesi annesinin karnında ki sese benziyor. 
    araba yok ne yapalım derseniz elektrik süpürgesini çalıştırın hazır çalışmışken etrafı da bir güzel süpürün. olmadı aspiratör ya da saç kurutma makinesi. 
    hala susmadı diyorsanız doğruca doktora gidin.
    Ama sakın üzülmeyin 4 aylık olunca düzeliyorlar ama dertler bitmiyor :)


    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder